Jubilaris Eric Buijs

Jubilaris Eric Buijs is 25 jaar lid van De Blouwe!

Eric startte op 8 jarige leeftijd bij de drumband van de harmonie samen met zijn broer René. Na een paar jaar bij de drumband te hebben meegespeeld koos Eric voor een blaasinstrument, de trompet. Hij had er veel plezier in en haalde op de muziekschool zijn D-diploma, zowel theoretisch als praktisch. Binnen de harmonie maakte hij vorderingen en speelt momenteel de 1e en solo trompet.

Door de harmonie heeft Eric er een echte vriendenclub bij gekregen en dat maakt het lidmaatschap helemaal compleet. Mooie herinneringen zijn er aan de vele concerten waar hij regelmatig de solopartij voor zijn rekening nam. Denk dan vooral aan de muziekconcoursen en de themaconcerten. Eric heeft zelfs tijdens een themaconcert een keer een solo in het bijna donker gespeeld; de batterijen in het pupiterlampje waren te zwak. Gelukkig ging alles goed.

Fijne herinneringen zijn er ook aan de uitstapjes naar oa Dernau, Beekse Bergen en jeugdkamp.Wat zeker niet vergeten mag worden is het feit dat Eric jarenlang heeft meegespeeld in de kapel Die Blauen Jäger en het orkest Blue Motion. Naast het muzikale deel maakt en maakte Eric zich ook verdienstelijk bij het Preuvenemint, jeugdkamp en het ophalen van oud papier. Tevens is hij lid van de Raad van Elf van CV De Blouwe.

Eric is getrouwd met Anne. Ze zijn sinds 29 september de trotste ouders van hun zoontje Robin en wonen met veel plezier in Bunde samen met huiskat Dusty. Eric werkt als logistiek manager bij het bedrijf Euramax in Roermond.

Eric, van harte gefeliciteerd!

Opmerking: agv de nieuwe maatregelen rondom corona zal het St. Caeciliafeest, waar wij normaal gesproken onze jubilarissen in het zonnetje zetten en gefeliciteerd kunnen worden, as zaterdag niet doorgaan.