Muzikale leiding harmonieorkest

Karin Janssen, geboren in 1974 te Noorbeek, kreeg de muziek met de paplepel ingegoten. Zij begon haar muzikale loopbaan op 7-jarige leeftijd met het nemen van dwarsfluitlessen aan de Rijksmuziekacademie te ’s Gravenvoeren (B).
Later studeerde Karin fluit aan de conservatoria te Maastricht en te Tilburg, waar zij in 1996 haar bachelor degree behaalde en in 1998 haar master degree. Tijdens haar fluitopleiding nam Karin deel aan diverse orkestprojecten en fluitmasterclasses, o.a. van Raymond Delnoye (NL), Emily Beynon (GB) en William Bennett (GB). Ook speelde zij in die periode fluit en piccolo in JeugdOrkest Nederland. In 2000 startte Karin haar opleiding tot dirigent HAFABRA aan het Noord-Nederlandse Conservatorium te Groningen bij Alex Schillings. In 2003 studeerde zij daar met zeer goed resultaat af.

Tijdens en na haar studie nam Karin regelmatig deel aan masterclasses van o.a. van Eugene Corporon (VS), Jan Cober (NL), en David King (GB), waarbij zij vooraanstaande orkesten als Provinciale Brassband Groningen en Koninklijke Militaire Kapel “Johan Willem Friso” dirigeerde.

Karin Janssen

Tijdens haar carrière als dirigent werkte Karin met diverse aansprekende solisten als Gé Reijnders, Margriet Eshuis, Jan Vayne, Nancy Deusings, Angelina Ruzzafante, Pascal Pittie, Daphne Ramakers, Joes Brouwers, Elske te Lindert, Romano Diederen, Tom Wolfs, Fenna Ograjensek, Vocal Chord, Stenzel & Kivits, Suzan Seegers, Jeroen de Vaal, Pearl Jozefzoon, René van Kooten, Renée van Wegberg, Enzo Kok, jeugdkoor Tutta Musica, dansgroep Swentibold Sittard, CU dance en de koren Mannenkoor Sittard, mannenkoor Mignon en kinderkoor Tutta Musica.