Uitslag Burgerbegroting

Ook dit jaar heeft harmonie Wilhelmina weer meegedaan aan de Burgerbegroting van de gemeente Maastricht. Een subsidieprogramma waarbij de burgers mogen bepalen welke subsidies worden toegekend. De harmonie had een aanvraag ingediend van EUR 14.900 voor de verbetering van de akoestiek in onze harmoniezaal. Met dit geld kunnen we extra akoestische panelen gaan aanbrengen en een aantal akoestische panelen gaan vervangen.

Er mocht in 2 rondes gestemd worden: digitaal stemmen en fysiek stemmen, waarbij de digitale stemmen voor 40% meetelden en de fysieke stemmen voor 60%. De fysieke stemronde vond plaats op zaterdagochtend 31 januari in het Theater aan het Vrijthof. 20 verschillende verenigingen presenteerden daar hun projecten aan het publiek. Het publiek bestond vooral uit de achterban van verschillende verenigingen. Ook voor ons kwamen 46 mensen speciaal naar het theater om te stemmen, waarvoor onze dank! We moesten nog even wachten voor de uitslag: die volgde op maandagavond 2 februari in het stadhuis. Het was best spannend, want er was meer subsidie aangevraagd dan het beschikbare budget. Gelukkig hadden we genoeg digitale en fysieke stemmen (respectievelijk 436 en 46) verzameld en zaten we bij de gelukkigen die de subsidie toegekend hebben gekregen!

Het ‘echte’ werk moet nog beginnen. We kunnen nu starten met het bestellen van de akoestische panelen en gaan dan met een aantal vrijwilligers aan de slag om deze te gaan bevestigen.