Zaterdag 27 juni zal ons orkest samen met Stedelijk Orkest Purmerend een sfeervol midzomerconcert geven. Dit orkest bezoekt Maastricht tijdens hun concertreis naar Limburg. Samen verzorgen wij een gevarieerd programma vol muzikale hoogtepunten. De locatie is ook bijzonder; voor het eerst zullen wij het podium betreden in Opus 9.
Harmonie Wilhelmina opent de avond met een gevarieerd programma. Zo brengen wij de Armenian Dances van Alfred Reed. Een absoluut hoogtepunt wordt gevormd door het prachtige Il Concerto voor klarinet en harmonieorkest van Óscar Navarro, uitgevoerd door onze eigen soloklarinettist Carlos Lazaro.
Na de pauze neemt het Stedelijk Orkest plaats op het podium. Zij brengen een leuk programma met bekende lichte muziek, waaronder Innuendo (Queen), Star Wars en een bijzondere uitvoering van The Girl in 14G met zang.
Dit concert biedt een unieke ontmoeting tussen twee orkesten uit verschillende delen van het land, verbonden door hun liefde voor muziek.
Zien we jou dan?
📆 Zaterdag 27 juni
🕢 19.30 uur
📍Opus 9, Maastricht
🎫 Vrije entree – vrijwillige bijdrage welkom
Op zondagochtend 31 mei heeft onze harmonie de communicantjes van Federatie Johannes Paulus II muzikaal begeleid. De communicantjes werden opgehaald in de Pletzersstraat en begeleid naar de mis in de Sint-Petrus-en-Pauluskerk in Wolder ☀️.
Tijdens de mis hebben wij in onze harmoniezaal, inmiddels een traditie, genoten van een stukje vlaai. Dit jaar stond er zelfs een mand met zelfgebakken wafels klaar, gemaakt door een van de communicantjes 😋.
Nadat de mis was afgelopen, bracht de harmonie op het Kerkplein een serenade als muzikale felicitatie. Met voldoening kijken we terug op onze bijdrage aan deze mooie traditie.

Op vrijdag 29 mei was de feestelijke afsluiting van het Windkracht 6-project. Tien weken lang heeft muziekdocent Joël de kinderen van groep 6 van de John F. Kennedy School enthousiast gemaakt voor muziek, het bespelen van instrumenten en de wereld van de harmonie.

De afsluitende dag begon met een drukbezochte demonstratieles slagwerk. ’s Avonds vond de officiële afsluiting plaats. Een gevarieerd publiek van groep 6-leerlingen, ouders en zelfs grootouders zag hoe het Opleidingsorkest en het Opmaatorkest samen genoten van muziek maken. Er was volop gelegenheid om te laten horen wat iedereen in huis had: beide orkesten speelden eigen stukken, maar traden ook gezamenlijk op. En niet onbelangrijk: ook de kinderen van groep 6 mochten tijdens het laatste nummer meebewegen op de muziek. Dat zorgde voor een enthousiaste en vrolijke afsluiting van een geslaagd project.

Na afloop werd er nog volop geëxperimenteerd met de verschillende instrumenten. De kinderen probeerden van alles uit. Wie weet welke muzikale talenten we binnenkort mogen verwelkomen bij Harmonie Wilhelmina!

Beleef een middag vol energie, ritme en muzikale verrassingen! Het percussie-ensemble van Harmonie Wilhelmina neemt je mee op een wereldreis in slagwerk tijdens “Ritmes Zonder Grenzen”. Van opzwepende beats tot verfijnde klanken: dit concert wil je niet missen.

📍 Locatie: Harmoniezaal Wilhelmina, Tongerseweg 400
📅 Datum: zondag 28 juni 2026
⏰ Aanvang: 15.00 uur
🎟️ Entree: €5,00 (inclusief 1 consumptie), kinderen t/m 12 jaar zijn gratis

🎟️ Bestel eenvoudig je kaarten via onderstaande link:
Klik hier om kaarten te bestellen

Tot dan! 🥁

Zaterdag 18 april was de toerversie van de Amstel Gold Race, met ongeveer 15.000 recreatieve wielrenners. Wij mochten dit jaar weer achter de bar staan aan de finish, in de tent en kleine buitenbar. Vanaf 15.00 uur werd het lekker druk en bleven de tapkranen bijna constant open. Het is ieder jaar weer grappig om te zien hoe de wielrenners eerst zo’n inspannende prestatie leveren en daarna helemaal losgaan met biertjes drinken. DJ Marvin zorgde ervoor dat het een gezellige middag wordt. Wij werden goed verzorgd door de organisatie met een rijkelijk gevuld lunchpakket en frietjes in de avond. Het was dit jaar kunst en vliegwerk om de mensen bij elkaar te krijgen, maar zoals atijd hebben we er met z’n allen een hele gezellige dag van gemaakt!

Concert 𝗟𝗲𝘀 𝗕𝗹𝗲𝘂𝘀 🔵

Op zaterdag 9 mei zal ons harmonieorkest, samen met Harmonie St. Cecilia Grevenbicht-Papenhoven, een schitterend concert verzorgen getiteld “Les Bleus”💙. Dit concert is onderdeel van het Grensmaasvallei Cultuur Festival, georganiseerd door Concordia Obbicht.
Het belooft een waar muzikaal spektakel te worden in een prachtige setting.

Harmonie St. Cecilia zal hun WMC-programma ten gehore brengen.

Op ons programma staat onder andere een indrukwekkende klarinetsolo met orkest.

📆 Zaterdag 9 mei om 19.30 uur
🕢 19.30 uur
📍 Willibrorduskerk in Obbicht

Kaarten kosten €8.50 en zijn te koop via onderstaande link.

https://www.cecilia-online.nl/…/concert-9-mei-les-bleus/

Op Goede Vrijdag 3 april hebben de leden van het Percussie Ensemble samen met leden van het vaandel en bestuursleden deelgenomen aan de Kruisweg door het centrum van Maastricht.

De Kruisweg wordt gehouden om het lijden en sterven van Onze Lieve Heer te Herdenken. Deze Kruisweg werd gelopen van de Sint Servaasbasiliek tot de Sint Martinuskerk in Wyck en opgeluisterd door diverse (slagwerk)groepen en drumbands.

Dit jaar werd voor het eerst het Maastrichtse ‘Passion-kruis’, dat speciaal voor de Heiligdomsvaart van 2025 werd vervaardigd, meegedragen. Langs de route was beperkt publiek, maar de plechtige klanken trokken mensen uit cafés en restaurants om toch een kijkje te komen nemen.

Zondag 29 maart nam Tom van der Zee deel aan het Zwentibold Solistenconcours in Guttecoven. Hij speelde zijn solo Andante en Allegro van Rossini met bravoure en technisch hoogstaand spel. Met 94 punten werd hij niet alleen winnaar in zijn eigen (3e) divisie, maar ook winnaar van het gehele concours.
Tom, van harte gefeliciteerd met deze supermooie prestatie!
Een buitengewoon knappe prestatie van ons slechts 11 jaar jonge lid.

Zaterdagavond 28 april heeft het percussie ensemble deelgenomen aan het jaarlijkse drumbandtreffen, dit jaar georganiseerd door De Greune. Het was een gezellige en geslaagde avond met veel publiek en een fijne sfeer. We hebben volop genoten van het optreden en de enthousiaste reacties.

Voor het percussie ensemble was dit optreden meteen een mooie kleine preview van hun aankomende themaconcert. Dit concert zal plaatsvinden op 28 juni in onze eigen zaal. We hopen jullie daar allemaal weer te mogen verwelkomen!

❤️💛💚

Vrijdagavond 6 februari heeft ons opleidingsorkest, onder leiding van dirigente Karin, de bewoners van Zorgcentrum Campagne mogen verblijden met een heus carnavalsconcert. Onze muzikanten hadden zich verkleed volgens het thema en het was een bont gekleurd gezelschap. Sambaballen, trommeltjes en tamboerijntjes werden uitgedeeld aan de bewoners, die enthousiast meededen met carnavalsklassiekers zoals “Roed, Geel en Greun”.

Natuurlijk mocht het carnavalsliedje van 2026, “Vastelaovendssnuutske”, niet ontbreken. Daarnaast hebben de leerlingen van het OpMaat-orkest, onder leiding van Colin, laten horen wat zij de afgelopen tijd hebben geleerd.
Tot slot mochten de bewoners kiezen welk liedje zij als toegift wilden horen, en dat werd “Sjeng aon de Geng”. Het was een concert vol vreugde en plezier!