Jubilaris Harrie Darding

Jubilaris Harrie Darding is 50 jaar lid van De Blouwe!

Aanvankelijk hoefde het voor hem allemaal niet zo zeer. Hij is geen persoon die graag in de schijnwerper staat. Voor hem geldt: er “zijn” voor je medemens, je vrienden, je vereniging als het nodig is en dat hoeft niet aan de grote klok. Na enig aandringen is hij toch over stag gegaan en heeft hij die 50 jaar Blouwe van Wolder in vogelvlucht nog eens aan zich voorbij laten gaan. Wat betekent in zijn ogen, achteraf gezien, 50 jaar. In de beleving van een 13 jarige, zo oud was hij 50 jaar geleden, is dat heel ver vooruit. In 1972 meldde hij zich aan als lid van de drumband. Coen vond dat uiteraard geweldig, maar punctueel als Coen was moest Harrie toch auditie doen. Dat gebeurde op een houten stoel en 2 stokken. Hij slaagde cum laude en werd aangenomen als slagwerker in opleiding. Op dat moment was hij de enige leerling en mocht hij meteen meedoen met de hoofdmacht. Muziekpartituren hadden ze toen nog niet bij de drumband, alles ging volgens zijn zeggen in spijkerschrift. Dat ging goed. In 1974 werd gekozen voor deelname aan een concours in Caberg. Toen werd het echt serieus. Helaas was de uitslag niet te vertalen in een denderend succes, maar het feest na afloop was er niet minder om. Harrie heeft vele mooie herinneringen aan onze harmonie. Tegenwoordig is Harrie alleen nog actief als slagwerker van het harmonieorkest bij straatoptredens, maar daarnaast was hij in de afgelopen jaren op andere terreinen actief. Te denken valt aan zijn inzet binnen de Supportersvereniging, zijn Lotto activiteiten, ‘t Kallepingske en noem maar op. Heel veel dank voor alles wat hij voor de Blouw heeft gedaan en nog doet. Nu op naar 60 jaar lidmaatschap!

Harrie, van harte gefeliciteerd!

Zaterdag 19 november is om 19:00 uur een Eucharistieviering in de kerk van Wolder die zal worden opgeluisterd door een klarinetensemble. Aansluitend is om 20:00 uur de huldiging van onze jubilarissen met aansluitend gelegenheid tot feliciteren en feesten in onze Harmoniezaal.

Tot dan!