4 Mei – Van herdenken naar bevrijden

4 mei, herdenking. Wat zou het mooi zijn geweest om van herdenken naar bevrijden te kunnen gaan samen met vele muziekliefhebbers in de Muziekgieterij. Een bijzonder concert op een prachtige locatie. Op 4 mei om 22.30 uur zouden wij van start gaan met ons concert, ‘van herdenken naar bevrijden’, maar helaas gooide het Corona-virus roet in het eten.

Wij denken aan alle strijders die 75 jaar geleden voor onze vrijheid hebben gestreden. Maar we denken ook aan alle mensen in de zorg, de supermarkten, de logistiek en zo vele anderen die nu een hele andere strijd leveren, het bestrijden van het Corona-virus. Hierbij herdenken we ook alle slachtoffers die het Corona-virus heeft gemaakt en allen die hier nu nog een harde strijd tegen leveren.

Harmonie Wilhelmina Wolder herdenkt op haar eigen manier, ieder van thuis uit, met het toepasselijke muziekstuk Nightfall in Camp. Een combinatie van het signaal Taptoe en de melodie van Unto the Hills. Laat je meevoeren door dit ingetogen muziekstuk en sta stil bij alle omgekomen slachtoffers en strijders.

De muziek is live door elke muzikant opgenomen.
Veel dank gaat uit naar Vincent Sijben, Ghislain Bellefroid en Marc Hogenboom voor de vele uren werk om dit prachtig eindresultaat te verkrijgen!

Haw pin en blijf gezond!