Wilhelmina speelt als eerste orkest de Symfonie van Cecarini

Op zondagmiddag 11 juni geeft Wilhelmina haar Rabobank Zomerconcert. Zo speelt harmonie Wilhelmina Wolder onder leiding van Ghislain Bellefroid als eerste Nederlandse orkest de indrukwekkende eerste symfonie van Cesarini. Naast Wilhelmina zal ook ons gastorkest “harmonieorkest Groot Excelsior” onder leiding van Ronald Slager uit Amsterdam enkele werken ten gehore brengen.

De Zwitserse componist Franco Cesarini (geboren 1961) heeft lang gewacht met het schrijven van zijn eerste symfonie, en na jaren van overpeinzen en schetsen, is zijn Archangels Symphony, Symphony nr. 1 uiteindelijk een omvangrijke compositie geworden met een zeer dramatische klanktaal, intense thematische ontwikkelingen en frequente polyfone uitweidingen. Het thematische materiaal dat de basis van het werk vormt, is afkomstig uit oude gregoriaanse melodieën. Het bestaat uit vier delen: Gabriël, de vriendelijke aartsengel; de goddelijke genezer Rafaël; de energieke aartsengel Michaël, de vorst der hemelse legerscharen; en de ‘vergeten’ aartsengel Uriël.
Een waar meesterwerk en een geweldige muzikale uitdaging!

Het orkest van Harmonie Wilhelmina uit Wolder-Maastricht musiceert al jaren op hoog niveau in de 1e divisie. Samen met haar plaatselijke zustervereniging houdt ze het muzikale niveau en de naam en faam van Wolder hoog. Wilhelmina is begiftigd met het koninklijk ereteken en ter ere van het 100-jarig bestaan ontving ze in 2008 de gouden medaille van de stad Maastricht.

Toegang: gratis
Datum: zondag 11 juni, aanvang 14:00