Vanavond voor het eerst ons volledig concourswerk ten gehore gebracht in een volle zaal in Gronsveld. Het was een mooie, muzikale avond samen met de Koninklijke Harmonie van Gronsveld.

De eerste tussenstop op weg naar 5 november: ✅🛣️.

Algemene kennis, muziekkennis en verenigingskennis, je had het allemaal nodig voor de pubquiz georganiseerd door en voor Harmonie Wilhelmina’s meest intelligente leden waarbij de 3 beste teams met prijzen naar huis zijn gegaan.

We kijken terug op een gezellige, educatieve en goed georganiseerde avond gepresenteerd door de enige echte moeljaan van de Blouwe vaan Wolder.

Dank aan de activiteitencommissies, bestaande uit Susan Bastiaens, Dewi Hesemans en Wessel Thimister, voor de organisatie van de avond, Guy Van den Boorn voor de presentatie en Mijn Energielabel Limburg voor sponsoring van de pubquiz.

Harmonie Wilhelmina Wolder wenst u een fantastisch, muzikaal én gezond 2023!

30 december was de aftrap van ons uitdagend jaar. Het harmonieorkest is haar muzikale reis reeds begonnen. We gaan op weg naar onze eindbestemming: het bondsconcours op 5 november in Roermond!

We zullen jullie de komende maanden meenemen op onze reis naar ons einddoel.

Samen Wilhelmina zijn – Op weg naar 5 november

Afgelopen weekend is er door 23 mensen van de Harmonie vrijwilligerswerk verricht in het MECC bij het Kerstconcert van André Rieu. Het MECC was omgetoverd naar een Magisch plein met herkenbare gebouwen van het Vrijthof en zelfs de “kinderköpkes” lagen er. Er stonden allemaal eet- en drinkkraampjes en in het midden een schaatsbaan. Onze vrijwilligers mochten een koffiebar bemannen en frietjes verkopen. Iets heel anders dan achter de bar staan. Onze vrijwilligers vonden het heel leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Het heeft weer een mooi bedrag opgeleverd voor de Harmonie en daar doen we het tenslotte voor.

Jubilaris Jacques Severijns is 12,5 jaar lid van De Blouwe!

Jacques Severijns maakt binnen onze vereniging onderdeel uit van de vaandelafdeling en de commissie logistiek. Hij is sinds begin oktober met pensioen en kan zich nu volledig op zijn hobby’s storten. Jacques is verwoed verzamelaar van fossielen en doet ook zelf archeologisch onderzoek waarbij hij in 2004 wel een heel bijzondere vondst deed in de Curfsgroeve. Het ging om een gedeeltelijke schedel van een grote mosasaurus. Mosasaurus hoffmanni; een exemplaar dat inmiddels beter bekend staat onder de bijnaam ‘Curfske’. Hij is getrouwd met Ingrid Bastiaens en gaat graag met de camper op vakantie. Wij hopen dat Jacques nog vele jaren geniet van al zijn hobby’s en zeer zeker bij onze Blouwe familie.

Jacques, van harte gefeliciteerd!

Zaterdag 19 november is om 19:00 uur een Eucharistieviering in de kerk van Wolder die zal worden opgeluisterd door een klarinetensemble. Aansluitend is om 20:00 uur de huldiging van onze jubilarissen met aansluitend gelegenheid tot feliciteren en feesten in onze Harmoniezaal.

Tot dan!

Jubilaris Chrit Hameleers is 12,5 jaar lid van De Blouwe!

Chrit is sinds zijn toetreden tot onze vereniging, 12,5 jaar geleden, onderdeel van de vaandel afdeling en lid van de commissie logistiek. Hij was al geen onbekende binnen onze vereniging omdat zijn vrouw Lucie al jaren de tenorsax bij ons speelt. Chrit is graag van de partij bij allerlei activiteiten die de vereniging organiseert en heeft daarnaast nog tijd over om te badmintonnen. Chrit en Lucie zijn momenteel in afwachting wanneer ze kunnen afreizen naar China om hun zoon, schoondochter en eerste kleinkind te kunnen zien. Sinds de geboorte van Haily, al meer dan een jaar geleden, hebben ze nog niet kunnen reizen, door alle lockdowns die de Chinese overheid heeft ingesteld i.v.m. het coronavirus. Wij hopen voor hun dat dit op korte termijn toch een keer gaat lukken zodat ze hun kleindochter eens vast kunnen houden en niet alleen zien via video calls. We hopen Chrit nog vele jaren te zien binnen de vereniging.

Chrit, van harte gefeliciteerd!

Zaterdag 19 november is om 19:00 uur een Eucharistieviering in de kerk van Wolder die zal worden opgeluisterd door een klarinetensemble. Aansluitend is om 20:00 uur de huldiging van onze jubilarissen met aansluitend gelegenheid tot feliciteren en feesten in onze Harmoniezaal.

Tot dan!

Jubilaris Vincent Eggen is 40 jaar lid van De Blouwe!

Vincent zag het levenslicht aan de overkant van de Maas, maar hij groeide op in Wolder. Ging daar naar de lagere school, werd lid van de scouting en ontpopte zich als een goed verkenner. Naast knopen leggen, spoor zoeken, tentenkamp inrichten en alles wat nog meer bij de scouting hoort, trok hem ook de muziek. Ja, en dan is het in Wolder kleur bekennen en dat werd dus blauw. Hij ging de houtgroep versterken en deed dat zoals een goede scout betaamt met enthousiasme en vol overgave. Na de lagere school trok hij richting Henric van Veldeke College en vervolgens begon hij aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen de studie geneeskunde. Na zijn studie in het Gelderse trok hij nog hoger op. Hij belandde in Friesland, waar hij zich in Leeuwarden verder bekwaamde in de algemene chirurgie. Het betere snijwerk dus. Dat vereist precisie en dat is hem wel toevertrouwd. Zo hoog in het noorden was het uiteraard niet mogelijk om wekelijks naar de repetitie in het zuiden te komen. Dat betekende dat de klarinet in afwachting van nieuwe tijden aan de wilgen in het weidse Friese land werd gehangen. Dat diepe zuiden lonkte evenwel nog steeds. Die nieuwe tijd brak aan midden jaren tachtig toen het ABP zijn hoofdkantoor in Heerlen vestigde. Binnen die organisatie waren adviserende medische functies vacant en Vincent zag zijn kans schoon. Terug naar Limburg, maar tegelijk met die terugkeer naar het zuiden beging hij ook een grote blunder: hij ging in de stad van de Winkbülle, Heerlen, wonen. Gelukkig heeft hij na een klein jaar zijn vergissing ingezien en kwam hij terug naar Wolder. In 1993 werd de klarinet weer uit de kast gehaald en kwam hij terug naar de Blouwe. Trouw was hij elke vrijdag aanwezig en musiceerde hij weer vol overgave mee en dat deed hij tot 1996. Toen is hij voorzitter geworden van onze vereniging. Met veel ambitie, gedreven- en betrokkenheid heeft hij deze functie ingevuld. Niets was en is hem te veel voor de Blouw van Wolder. Het jaar 2005, waarin zowel drumband als orkest naar het WMC in Kerkrade ging, was voor hem een tropenjaar. Op beide fronten was hij nadrukkelijk aanwezig en onder het motto “samen Wilhelmina zijn” trok hij vol overgave de kar en met succes. Zijn lidmaatschap van de Blouw bleef overeind en het is niet verrassend dat hij alweer enkele jaren actief deelneemt aan het bestuur van Stichting Gemeenschapshuis Oud Vroenhoven.

Vincent, van harte gefeliciteerd!

Zaterdag 19 november is om 19:00 uur een Eucharistieviering in de kerk van Wolder die zal worden opgeluisterd door een klarinetensemble. Aansluitend is om 20:00 uur de huldiging van onze jubilarissen met aansluitend gelegenheid tot feliciteren en feesten in onze Harmoniezaal.

Tot dan!

Jubilaris Wendy Schiffeleers is 40 jaar lid van De Blouwe!

Wendy geboren in Belfort, opgegroeid in Daalhof en sinds 10 september dit jaar getrouwd met Hans Hogenboom (ook geen onbekende) en lid van De Blouw van Wolder. Zij begon al op zeer jeugdige leeftijd met muziek. Toen ze 6 jaar was werd de blokfluit ter hand genomen en dat beviel haar zo goed dat ze op haar negende bij Harry Beerts aan de bel trok om klarinetles te mogen volgen. Dat ging uitstekend, want ze was nauwelijks een jaar bij Harry in de leer of zij mocht al plaatsnemen in het harmonieorkest. Dat beviel haar prima. Nu maakt zij reeds 40 jaar deel uit van de klarinetgroep, ze is inmiddels wel op de basklarinet overgestapt. Wendy is zeer betrokken bij het wel en wee van onze harmonie. Naast haar aandeel als muzikante verricht zij ook hand en spandiensten waar dat nodig is. Wendy is in het dagelijks leven Front Office Manager bij Dormio Resort in Maastricht. Wendy, wij hopen dat je de gelederen van de Blouwe nog vele jaren blijft versterken.

Wendy, van harte gefeliciteerd!

Zaterdag 19 november is om 19:00 uur een Eucharistieviering in de kerk van Wolder die zal worden opgeluisterd door een klarinetensemble. Aansluitend is om 20:00 uur de huldiging van onze jubilarissen met aansluitend gelegenheid tot feliciteren en feesten in onze Harmoniezaal.

Tot dan!

Jubilaris Gerrie Hesemans is 40 jaar lid van De Blouwe!

Gerrie Hesemans is met veel inzet betrokken bij de drumband en is daar inmiddels een constante factor. Gerrie is een zeer bescheiden persoon. Hij hoeft niet zo zeer in de schijnwerper te staan. Jammer Gerrie, je bent dit jaar jubilaris en dan moet je er aan geloven. De afgelopen 40 jaar heeft Gerrie heel wat hoogtepunten met de drumband beleefd. Van het winnen van bondsconcoursen, Limburgse kampioenschappen, nationale titels en een fantastisch succes op het wereldmuziekconcours 2005. Aan al deze geweldige resultaten heeft hij in ruime mate bijgedragen. Hij gaat er voor! Het is als het ware zijn drumband en daar moet alles heel perfect lopen en verlopen. Met diezelfde instelling is hij ook beroepshalve bezig. Gerrie is namelijk automonteur. Een auto moet in zijn ogen perfect in orde zijn, daar mag niets aan haperen, want anders kom je langs de kant te staan. Als iemand toch langs de kant komt te staan, naar wie wordt dan gekeken? Juist, naar de monteur die de auto onder handen heeft gehad en dat wil hij gewoonweg voorkomen door goed werk af te leveren. Onze jubilaris is ook al jarenlang een fervent lid van CV de Blouwe. Elk jaar zorgt hij ervoor dat de Prinsenwagen veilig de route kan afleggen en dat na afloop van de carnavalsoptocht diezelfde wagen veilig en wel op de plaats van bestemming komt. Hij weet precies waar hij op letten moet wanneer dat gevaarte in bochten e.d. moet manoeuvreren. Gerrie zet zich ook in voor een goede teamgeest binnen de drumband. Na de wekelijkse repetitie wordt onder het genot van een glas bier nog even gezellig nagepraat en hij hecht daar veel waarde aan, want ook bij de drumband geldt dat men er samen iets van moet maken. Hij is getrouwd met Natasja en samen hebben zij twee dochters Dewi en Daniek die beide meespelen in het grote orkest. Hij is heel trots op die twee meiden! Gerrie, we hopen dat onze drumband nog heel lang van jouw inzet en betrokkenheid mag profiteren.

Gerrie, van harte gefeliciteerd!

Zaterdag 19 november is om 19:00 uur een Eucharistieviering in de kerk van Wolder die zal worden opgeluisterd door een klarinetensemble. Aansluitend is om 20:00 uur de huldiging van onze jubilarissen met aansluitend gelegenheid tot feliciteren en feesten in onze Harmoniezaal.

Tot dan!

Jubilaris Harrie Darding is 50 jaar lid van De Blouwe!

Aanvankelijk hoefde het voor hem allemaal niet zo zeer. Hij is geen persoon die graag in de schijnwerper staat. Voor hem geldt: er “zijn” voor je medemens, je vrienden, je vereniging als het nodig is en dat hoeft niet aan de grote klok. Na enig aandringen is hij toch over stag gegaan en heeft hij die 50 jaar Blouwe van Wolder in vogelvlucht nog eens aan zich voorbij laten gaan. Wat betekent in zijn ogen, achteraf gezien, 50 jaar. In de beleving van een 13 jarige, zo oud was hij 50 jaar geleden, is dat heel ver vooruit. In 1972 meldde hij zich aan als lid van de drumband. Coen vond dat uiteraard geweldig, maar punctueel als Coen was moest Harrie toch auditie doen. Dat gebeurde op een houten stoel en 2 stokken. Hij slaagde cum laude en werd aangenomen als slagwerker in opleiding. Op dat moment was hij de enige leerling en mocht hij meteen meedoen met de hoofdmacht. Muziekpartituren hadden ze toen nog niet bij de drumband, alles ging volgens zijn zeggen in spijkerschrift. Dat ging goed. In 1974 werd gekozen voor deelname aan een concours in Caberg. Toen werd het echt serieus. Helaas was de uitslag niet te vertalen in een denderend succes, maar het feest na afloop was er niet minder om. Harrie heeft vele mooie herinneringen aan onze harmonie. Tegenwoordig is Harrie alleen nog actief als slagwerker van het harmonieorkest bij straatoptredens, maar daarnaast was hij in de afgelopen jaren op andere terreinen actief. Te denken valt aan zijn inzet binnen de Supportersvereniging, zijn Lotto activiteiten, ‘t Kallepingske en noem maar op. Heel veel dank voor alles wat hij voor de Blouw heeft gedaan en nog doet. Nu op naar 60 jaar lidmaatschap!

Harrie, van harte gefeliciteerd!

Zaterdag 19 november is om 19:00 uur een Eucharistieviering in de kerk van Wolder die zal worden opgeluisterd door een klarinetensemble. Aansluitend is om 20:00 uur de huldiging van onze jubilarissen met aansluitend gelegenheid tot feliciteren en feesten in onze Harmoniezaal.

Tot dan!