Ad Triepels met de beker van de Limburgs kampioen

Bij het bondsconcours in St Odilienberg heeft de drumband van Wilhelmina, onder leiding van Ad Triepels, de hoogste dagscore behaald van maar liefst 90 punten. Hiermee mogen ze zich Limburgs kampioen noemen en mag de beker mee naar Wolder.
Van harte proficiat!
Kijk hier de foto’s van het onthaal in Wolder.

Ons 5e themaconcert was wederom geslaagd! In een uitverkochte zaal in Riemst werd het publiek getrakteerd op een keur van artiesten en filmbeelden. Onze percussiegroep gaf de aftrap met hun concourswerk.
Violist Enzo Kok ontroerde menig luisteraar op zijn viool met het bekende stuk uit Schindler’s List.
De Beltoontjes veroverden menig hart als de familie von Trapp uit the Sound of Music en zangeres & presentatrice Mirjam Erkens zong de sterren van de hemel.
Verrassend waren maar liefst 8 levensechte figuren uit Star Wars en onze eigen dirigent die de hoofdrol speelde in een zelfgemaakte versie van James Bond!
Geniet nog een keer en bekijk de mooie foto’s van Wiel Urlings.

Zaterdag 25 november is het weer tijd om onze jubilarissen in het zonnetje te zetten. Zoals gewoonlijk beginnen we met een mis in de kerk om 19u, waarna onze 5 jubilarissen om 20u in de harmoniezaal worden gehuldigd. Daarna is er een gezellige feestavond met gelegenheid tot feliciteren uiteraard. U bent allen van harte uitgenodigd.
Wilt u meer weten over onze jubilarissen, lees dan de infopagina hierover.

Zondag 19 november is het zo ver: onze drumband onder leiding van Ad Triepels neemt deel aan het bondsconcours in Sint Odiliënberg (Sporthal de Roerparel). Onder de regie van het LBT (Limburgse Bond van Tamboerkorpsen) worden deze concoursen georganiseerd met als doel de kwaliteit te meten en zo bij te dragen aan een mogelijke verdere ontwikkeling van het al hoge niveau in Limburg. Een soort van periodiek examen dus. Een spannende dag voor alle leden die hier heel lang voor hebben geoefend. Om 15.30u zijn we aan de beurt en het werk dat wordt uitgevoerd is “Piet Hein” van Henk Martens. Deze compositie vertelt over een van de spannende zeereizen die deze zeevaarder heeft ondernomen. Men hoort in het begin de debatten die voor- en tegenstanders voeren. De onzekerheid en angst die deze reis met zich meebrengt is groot, en vele mensen zijn dan ook niet vóór deze ontdekkingsreis. Uiteindelijk wordt toch besloten deze reis te ondernemen. Vervolgens hoort men de drukte op de kade, het schip wordt bevoorraad zodat de lange reis kan beginnen. Het schip vertrekt en de bemanning wordt door een grote menigte uitgezwaaid. Onderweg moet de bemanning menig gevaar doorstaan, van slecht weer tot zelfs een gevecht met een Spaanse vloot. De Spanjaarden worden overwonnen en na een lange reis vol ontdekkingen kan de terugreis beginnen. Na een reis van drie jaar loopt het schip weer veilig de haven binnen.
U komt onze percussiegroep toch zeker een hart onder de riem steken met uw aanwezigheid?

Nog maar 3 weken tot ons filmconcert op 4 november! Het orkest repeteert volop aan de filmmuziek. Het belooft weer een prachtige avond te worden, vol verrassingen!
Een tipje van de sluier….
The sound of Music!Wie kent deze film niet? Naast het orkest laat nóg een ander muzikaal gezelschap zijn mooiste klanken horen bij de uitvoering van deze filmmuziek.

Nieuwsgierig…? Twijfel niet en bestel vandaag nog de kaarten!
Kaarten zijn verkrijgbaar bij Café Zaal Aajd Vroenhove, bij Ron Maravilha Maravilha bloemsierkunst in Wolder of via themaconcert@harmoniewilhelmina.nl en kosten €12,50.

De kaartverkoop van ons 5e themaconcert is gestart!
Verkrijgbaar bij Maravilha bloemsierkunst in Wolder of via themaconcert@harmoniewilhelmina.nl. Ze kosten €12,50.

Voor de vijfde maal op rij heeft harmonie Wilhelmina weer een mooi themaconcert op de (film)rol staan.
Dit jaar is het thema film: ‘a Night at the Movies’.
Het Paenhuys in Riemst wordt omgetoverd tot een heuse filmzaal.
Als in een echte bioscoopzaal zullen heuse filmbeelden worden getoond. Ook verrast harmonie Wilhelmina het publiek met enkele gastoptredens, waaronder jong talent vioolspeler Enzo Kok en zangeres Mirjam Erkens.
Natuurlijk zal het orkest onder leiding van Ghislain Bellefroid muziek spelen van de bekende filmcomponist John Williams en enkele ‘golden oldies’ zullen de revue passeren.
Net als vorig jaar zal ook de percussiegroep onder leiding van Ad Triepels haar opwachting maken. Zij staan dan aan de vooravond van het concours 2 weken later in november en zullen hun spectaculaire werk “Piet Hein” ten gehore brengen!

De hele avond wordt een lust voor oor én oog! Zorg dat u er bij bent!

De video’s van ons concert in de St Janskerk afgelopen juni zijn te bekijken via ons YouTube kanaal.

Deel1 van de Symfonie van Cesarini:

Deel2 van de Symfonie van Cesarini:

U kunt de overige video’s best via YouTube bekijken. Veel plezier

Vrijdagavond 7 juli vindt ons eerste ‘platzconcert’ plaats. Ter afsluiting van het seizoen geeft het orkest een concert op het kerkplein boven. Winnaar van Maestro Maastricht 2015, pastoor Jack Honings, zal zijn prijs in ontvangst nemen: een concert naar keuze. Natuurlijk zal hij nog eens laten zien waarom hij de (terechte) winnaar van Maestro Maastricht is geworden. Bij slecht weer zal het concert in de harmoniezaal plaatsvinden.

Op zondag 2 juli om 14.00 uur zal Joonk blouw orkest een filmconcert geven bij de Smokkelhoeve in Vroenhoven. Ze spelen vrolijke en herkenbare muziek uit diverse films. U komt toch ook kijken en luisteren naar onze jeugd?

Op 24 juni a.s. zal de drumband, als voorbereiding op het bondsconcours, deelnemen aan het Peeltoernooi. Daar zal de drumband het stuk ”Piet Hein” van Henk Martens uitvoeren en zal worden beoordeeld door Jos Schroevers.
Het Peeltoernooi wordt gehouden in D’n Binger te Meijel en de drumband zal om 12.20 uur aldaar optreden. Alle info is terug te vinden op http://www.peeltoernooi.nl.