Themaconcert alweer geslaagd

Themaconcert Oet Limburg kump de meziek Themaconcert Oet Limburg kump de meziek5 november 2016 gaat voor harmonie Wilhelmina Wolder de boeken in als wéér een meer dan geslaagd themaconcert.
Een uitverkochte zaal (470 toeschouwers), heel wat vrijwilligers, onze percussiegroep én het orkest: dit alles een perfecte combinatie voor een geweldige avond: ‘Oet Limburg kump de Meziek’.
Martin Hurkens, Beppie Kraft en Mirjam Erkens waren onze muzikale gasten van dit themaconcert.De avond begon met een bijzonder optreden van onze percussiegroep: twee Limburgse werken, waarbij het werk ‘Silent Heroes’ werd begeleid door de prachtige klanken van sopraanzangeres Mirjam Erkens, die de zieke Laura Engel waardig heeft vervangen. De percussiegroep heeft met haar optreden menig luisteraar kippenvel bezorgd!

Na een korte pauze waarin het podium in razend tempo werd omgebouwd, nam het orkest van onze harmonie plaats. Voor onze dirigent Ghislain Bellefroid was het zijn eerste keer op de bok in ’t Paenhuys. De eerste helft stond in het teken van opera. Niemand minder dan de uit Schinveld afkomstige Martin Hurkens maakte zijn opwachting en zong nummers als Nessum Dorma en het bekende Funiculi Funicula. Martin zong samen met Mirjam Erkens het nummer Vivo per Lei. Het publiek luisterde met ingehouden adem naar dit prachtig duet.
Voor de pauze wilde ‘us Beppie’ ook nog een poging wagen om haar allerbeste operastem te laten horen. Of dit gelukt is? Geen opera, maar wel Beppie op haar best! Na de pauze vervolgde Beppie haar repertoire met ‘In d’n Hiemel’, ‘Laot de zon’ en andere klassiekers van Beppie. Het publiek genoot zichtbaar én hoorbaar. Beppie kreeg de hele zaal aan het sjoenkelen!
Ook de dirigent liet zich van zijn beste kant zien en kreeg het hele orkest aan het zingen en swingen op nummers van Rowwen Heze en Rosamunde. Met twee spetterende ‘zugaben’ werd de avond voortgezet met een lange en gezellige nazit in de foyer.
Harmonie Wilhelmina en al haar muzikale gasten hebben laten horen en zien dat ‘Oet Limburg de Meziek kump’!

Onze dank is groot aan alle vrijwilligers die deze avond tot een groot succes hebben gemaakt. Zonder hen was dit niet gelukt!
Een bijzonder woord van dank gaat uit naar een van onze sponsors Piet Hogenboom. Dankzij zijn financiële bijdrage was het mogelijk om van Martin Hurkens zijn zangkunsten te genieten!

De concertcommissie is alweer volop bezig met de invulling van het themaconcert volgend jaar. Reserveer alvast zaterdag 4 november in uw agenda! Verdere informatie volgt over enkele maanden!